Мюнхенський стартап Keyou GmbH хоче виступити в ролі OEM-постачальника обладнання для перетворення дизельних та бензинових ДВЗ у водневі. Такий варіант, на думку розробників, дозволять малою кров'ю досягти чистого вихлопу в сегменті комерційних автомобілів.
Тема водневих ДВЗ в автопромі продовжує набирати обертів, так як на сьогоднішній день є єдиною реальною можливістю відносно швидко і дешево позбутися шкідливих викидів на магістральному комерційному транспорті. Перехід на водень замість бензину та солярки дозволить досягти бажаної екологічної чистоти, зберігши при цьому заводи з виробництва ДВЗ, робочі місця та ланцюжки поставок - потрібно лише, щоб водень був загальнодоступний, на що, наприклад, влада Європи сьогодні витрачає мільярди євро. Простіше кажучи, на зміну вуглеводневої енергетики йде воднева.
Чи виживуть у цій тривалій трансформації, яка займе не менше десяти років, легкові електромобілі, в освоєння яких сьогодні вдарилися всі великі автовиробники, невідомо, але в комерційному сегменті електрична ера, схоже, не настане - буде воднева. Принаймні так вважають засновники стартапу Keyou. Електромобілі на водневих паливних елементах теж непогана альтернатива, але занадто складна, дорога і до того ж поки що недостатньо надійна, а для вантажного транспорту потрібні великі «безпроблемні пробіги».
Стартап Keyou заснували в 2015 році інженери Томас Корн, Маркус Шнайдер та Альваро Соуза, які раніше працювали в компанії BMW над альтернативними силовими установками. Саме Корн у позаминулому десятилітті працював над дрібносерійним седаном BMW Hydrogen 7 з водневим двигуном V12, але BMW згодом «закинула» тему водневих ДВС і «переключилася» на електрохімічні генератори, а Корн і тепер використовує накопичений досвід у власній компанії.
Keyou не розробляє двигуни з нуля, а пропонує робити «переобладнання» існуючих дизельних та бензинових ДВЗ, тобто пропонуватиме їх виробникам готові рішення для переведення на воднень: системи зберігання, системи живлення, оптимізовані для згоряння водню головки блоку циліндрів, програми управління та системи очищення вихлопних газів.
Водневі ДВЗ не є екологічно чистими за умовчанням, оскільки використовують звичайне повітря для змішування з воднем: хоча у вихлопі і немає шкідливого CO2, головного «злодія» європейських екологів, але є кілька шкідливих окислів азоту, для нейтралізації яких доведеться використовувати звичне для сучасних дизельних двигунів упорскування сечовини у випускний колектор. У результаті на виході буде бажана практично чиста водяна пара.
Keyou розраховує, що водневі ДВЗ матимуть потужність понад 270 к.с., ресурс понад 700 тисяч км, коштуватимуть на рівні дизельних та забезпечуватимуть запас ходу на одній заправці понад 500 км. Зараз компанія веде переговори з різними виробниками автомобілів та автомобільних комплектуючих, зацікавлених у цій технології, але поки що складно сказати, коли такі «удосконалення» будуть масово затребувані - все залежатиме від темпів розвитку водневої енергетики та мережі водневих заправок.