Генеральний директор «блакитного овалу» зробив кілька відвертих заяв у бесіді з The New York Times. Джим Фарлі дав зрозуміти: Китай випереджає США на десять років у виробництві акумуляторів для електрокарів, і єдиний шанс Ford почати конкурувати з китайськими марками, а потім вирватися вперед - це використовувати інтелектуальну власність КНР.
Джим Фарлі наголосив, що запобігти загрозам від китайського автопрому можна тільки в тому разі, якщо скористатися технічними знаннями та досвідом Китаю. Бос Ford нагадав, що 20 років тому компаніям з Піднебесної була потрібна інтелектуальна власність США, але тепер все навпаки. Майбутні перегони топ-менеджер назвав «битвою за порятунок американської промисловості».
Джим Фарлі говорить про будівництво фабрики з випуску літій-залізо-фосфатних акумуляторів за ліцензією китайського гіганта CATL. Відкрити «гігафабрику» можуть 2026 року, якщо не втрутяться санкції США. Ймовірно, відвертість топ-менеджера Ford пояснюється тим, що спільний проект за 3,5 мільярда доларів під загрозою.
Цікаво, що спочатку LFP-батареї придумали в університеті Техасу, а комерціалізували технологію в США за часів Обами. Однак американський стартап із випуску акумуляторів для електрокарів збанкрутував, і напрацювання за безцінь викупили китайці. Тепер Піднебесна контролює 83% виробництва літій-залізо-фосфатних батарей, і зробити дешевий електрокар без китайських технологій практично неможливо.