Інтерес до перереєстрації авто в «Дії» зменшується

Наприкінці минулого року в Україні запрацювала нова послуга - переоформлення автотранспорту в «Дії». Продавцеві та покупцеві тепер не обов'язково звертатися до сервісного центру МВС щоб подати оригінали документів й там же отримати нове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та номерні знаки. Також до категорії опційних віднесена послуга експертного огляду автомобілів - скористатися нею при перепродажу машини можна за власним бажанням, але не в обов'язковому порядку, як це було раніше.

Фахівці Інституту досліджень авторинку на основі відкритих даних ГСЦ МВС вивчили статистику використання послуги з продажу авто в «Дії», замовлення нових номерних знаків впродовж першого кварталу 2024 року, й готові поділитися результатами цього дослідження.

За допомогою «Дії» можна переоформити легковий автомобіль, мотоцикл або мопед. За умови що це перший (і єдиний) продаж котрогось зі згаданих ТЗ у році, бо в іншому разі виникає обов'язок сплати податку з цієї операції, який не поки адмініструється в «Дії», тому при другому та наступному продажах слід звертатися в СЦ МВС.

Протягом першого кварталу щодо зазначених типів ТЗ загалом було укладено 263,3 тис. угод купівлі-продажу. Включно з тими, що оформлені в «Дії».

Дистанційною послугою скористалися 30,6 тис. разів, що складає 11,6% від сумарної кількості усіх угод, укладених для легковиків, мопедів та мотоциклів за перші три місяці 2024 року.

Покупець, який оформлює авто в «Дії», має можливість вибору - залишити номерні знаки попереднього власника (крім тих, які належать до категорії платних, з окремими комбінаціями цифр - 1234, 7777 тощо), або ж замовити нові таблички, цифрову комбінацію для яких теж можна вибрати (послуга з вибору оплачується додатково). Отже, з цих понад 30 тисяч покупців, нові номерні знаки, які будуть доставлені до зазначеного відділення «Укрпошти», замовили майже 5 тисяч користувачів Дії. Таблички матимуть індекс «DI».

Найчастіше в «Дії» переоформлювали легкові автомобілі (95,5%). Мотоцикли отримали частку 4,4%, найменше дистанційно укладених угод купівлі-продажу було щодо мопедів, лише 0,1%.

Загальна картина за віком, марками й моделями автотранспорту, продаж якого був оформлений у «Дії», повторює картину внутрішнього ринку, відповідно, у дещо зменшеному масштабі.

Цікаво, і дещо парадоксально, що загальна популярність цієї зручної й інноваційної послуги зменшується. У січні частка оформлених продажів за допомогою «Дії» складала 12,5% (нагадаємо, що враховано лише ті категорії, які можна переоформити дистанційно), у лютому вже 11,8%, у березні - 10,6%. Зазвичай подібні нові послуги з часом здобувають більшу популярність, тут же статистика свідчить про протилежне.

Можливо, на це впливають відмови, яких, як повідомив начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик, чимало: «Доволі часто громадяни отримують онлайн-відмову в отриманні послуги. Головними причинами можуть бути несплачені штрафи, виконавчі провадження, або, наприклад, заборгованість по аліментах». Також очільник ГСЦ додав, що «Зараз ведеться робота над доопрацюванням функціонала, аби громадянам надходили автоматичні повідомлення з конкретними причинами відмови, й куди звертатися в таких випадках».

Також популярність може зменшуватися через те, що зникає новизна послуги, нею спершу активно користувалися «ентузіасти», а також частина людей, які не могли переоформити авто по-іншому - наприклад, ті, що були за кордоном. Крім цього, свого може додавати недостатня проінформованість автомобілістів та насиченість застосунку різними послугами, яких щоразу стає більше, й між ними, відповідно, складніше натрапити на потрібний сервіс.

Источник: Інститут досліджень авторинку
19.04.2024
#авторинок#технології