Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику перших реєстрацій легкових авто та визначили ТОП-20 найпопулярніших моделей, які «приганяли» з-за кордону у липні 2024 року.
Привезених із-за кордону вживаних легкових машин у липні 2024 року на першу реєстрацію було подано 20,3 тисячі. На відміну від попереднього розділу, у сегменті «пригону» не відбувалося значних стрибків чи просідань - не більше, ніж природні коливання обсягів у звиклих межах. Зокрема, такий показник на 10,2% більший, ніж був у липні-2023, також дещо більший, ніж був місяцем раніше - на 8,3%.
Найпопулярніші марки імпортних авто з пробігом
Як і в сегменті внутрішніх перепродажів, рейтинг «свіжопригнаних» вживаних легковиків липня традиційно очолив бренд Volkswagen, і вкотре з впевненим відривом від суперників за кількістю та часткою на ринку. Автомобілів зі значком VW зареєстрували майже 3 тисячі, що склало 14,6% від загальної кількості.
Друге місце продовжує утримувати Audi, з результатом 1,9 тис. перших реєстрацій та часткою 9,5%. На третьому місці - Nissan (7,6%, 1,5 тис.), далі - Renault з результатом 1,4 тис. та часткою 6,7%. П'яте місце у BMW, чиїх легковиків прибуло 1,3 тис., що складає частку 6,6%.
- Volkswagen - 2973 шт.
- Audi - 1932 шт.
- Nissan - 1539 шт.
- Renault - 1363 шт.
- BMW - 1334 шт.
- Ford - 1252 шт.
- Tesla - 1158 шт.
- Skoda - 1079 шт.
- Hyundai - 869 шт.
- Jeep - 703 шт.
- Mazda - 654 шт.
- KIA - 640 шт.
- Mercedes-Benz - 554 шт.
- Opel - 543 шт.
- Toyota - 426 шт.
- Chevrolet - 320 шт.
- Volvo - 314 шт.
- Honda - 296 шт.
- Peugeot - 294 шт.
- Mitsubishi - 271 шт.
Найпопулярніші моделі вживаних авто з-за кордону
Лідером «свіжопригнаних» вживаних легковиків залишився Volkswagen Golf. У липні таких привезли 823 шт. Допомагає йому тримати першість наявність електричної версії e-Golf, яку ми враховуємо до загальної кількості, як таку, що відрізняється лише типом силової установки, а за цим параметром моделі у рейтингах не розділені.
На другому місці Skoda Octavia (681 шт.), на третьому - Volkswagen Passat (619 шт.), який піднявся на сходинку вище у порівнянні з попереднім рейтингом імпорту. Четвертий у списку Voklswagen Tiguan, яких «пригнали» й подали на першу реєстрацію у кількості 572 авто.
Замикає п'ятірку лідерів «свіжопригнаних» легковиків Renault Megane з підсумком 534 легковики.
У ТОП-20 липня, як і у кілька попередніх місяців, присутні три електромобілі: Nissan Leaf, Tesla Model 3 та ще одна Tesla - Model Y. Крім них до загального заліку враховані електричні Volkswagen e-Golf, які поповнили наш автопарк у кількості 209 штук. Натомість електричний Ford Focus, який є прямим конкурентом й «однокласником» «Гольфа», втрачає свою популярність - таких прибуло всього 6 шт., що за такої кількості не має значного впливу на ринок та позиціювання згаданої моделі у рейтингах. Сприяють імпорту електричних авто «нульова» ставка розмитнення та відсутність збору до Пенсійного фонду при першій реєстрації, але стримують перебої з постачанням електроенергії.
Ось як виглядає ТОП-20 найпопулярніших імпортованих вживаних легкових машин липня:
- Volkswagen Golf - 823 шт.
- Skoda Octavia - 681 шт.
- Volkswagen Passat - 619 шт.
- Volkswagen Tiguan - 572 шт.
- Renault Megane - 534 шт.
- Nissan Leaf - 530 шт.
- Audi Q5 - 505 шт.
- Tesla Model 3 - 432 шт.
- Audi A4 - 429 шт.
- Tesla Model Y - 420 шт.
- Nissan Rogue - 406 шт.
- Mazda CX-5 - 367 шт.
- Renault Scenic - 358 шт.
- Nissan Qashqai - 330 шт.
- Ford Escape/Kuga - 309 шт.
- BMW 3 Series - 297 шт.
- BMW X5 - 281 шт.
- Volkswagen Touran - 257 шт.
- Opel Astra - 247 шт.
- Jeep Cherokee - 245 шт.
Варто враховувати те, що між розмитненням та першою реєстрацією, що, власне, обліковується у цьому огляді, стікає певний час - від кількох днів до кількох місяців (якщо, наприклад авто зі США потребує ремонту). Тому опрацьовуючи саме перші реєстрації ми бачимо підсумки імпорту з певним запізненням, особливо стосовно автомобілів з країн Америки, Китаю чи Кореї.
Про вантажні електромобілі, які нещодавно отримали пільги у вигляді скасування ПДВ на них. Досі ці зміни правил імпорту не надто позначалися на обсягах їхнього імпорту. У липні таких прибуло 73 шт. - приблизно така ж кількість (до 100 шт.), як і в попередні місяці. Цей підсегмент ще набув достатньої популярності через обмежений вибір моделей, їхні характеристики (подібні до характеристик ранніх легковиків групи BEV), та дещо високі ціни.