На українському ринку дизпального зберігається слабкий попит на тлі високих запасів продукту. Це призводить до скорочення обсягів імпорту й стимулює компанії продавати запаси, створені у попередні місяці. Про це свідчить опитування, проведене enkorr на початку поточного тижня.
Різке зменшення котирувань дизпального у Середземному морі минулого тижня призвело до короткочасного зростання премій у деяких компаній, що реалізують продукт із дунайських терміналів.
«Нам довелося продавати дизпальне дорожче за всіх, тому що знижуватись було нікуди», - каже один із трейдерів.
За даними еnkorr, минулого тижня автомобільні партії з дунайських терміналів пропонувалися за +$120-140 до середземноморських котирувань. У Бургасі й Констанці дизпальне пропонували за +$65-70.
Останнім часом постачальникам морського ресурсу доводиться працювати з мінімальною маржею і конкурувати з компаніями, що пропонують продукт російського походження. Крім того, оператори дунайських терміналів зазначають, що ареал їх збуту поступово зменшується, оскільки в центральних областях України вистачає пропозицій більш дешевого дизпального.
Премії на автомобільні партії дизелю з терміналів у Русе не змінились і становлять $90-120. Трейдери зазначають, що обсяги продажів з болгарських нафтобаз продовжують зменшуватися, оскільки покупці знаходять більш вигідні пропозиції.
На північному напрямку умови продажів не зазнали змін. На східних терміналах автомобільні партії дизпального продавалися за +$95-120 до північно-європейських котирувань. Зі слів учасників ринку, більшість постачальників виявили лояльність в умовах різкого падіння цін.
«Ми самі телефонували своїм клієнтам, коли був обвал котирувань, і пропонували фіксувати угоди за +$100-120», - розповідає польський постачальник.
Тим часом в Україні розпочалися весняні посівні роботи. Трейдери зазначають зростання активності аграріїв щодо закупівель пального, але цей інтерес доволі слабкий, щоб казати про зміну тенденції на ринку. Проте учасники ринку сподіваються, що ситуація невдовзі почне змінюватися, й продажі підуть угору.
Водночас треба зазначити, що протягом останніх шести тижнів розрахункові обсяги імпорту суттєво зменшились. За перші дві декади березня імпорт дизпального зменшився з 328,7 тис. тонн до 264,6 тис. тон. Це свідчить про достатній рівень запасів, що зберігаються у трейдерів. Між тим, використання запасів може призвести до нового сплеску попиту з боку українських імпортерів на початку квітня, коли споживання пального в країні почне зростати.