Тема змінних акумуляторних блоків для електромобілів та електричних мотоциклів активно просувається деякими китайськими виробниками. Зокрема, послугу оренди акумуляторів пропонує Nio. Це дозволило знизити вартість електромобіля загалом на 15-25%.
Власні розробки в цьому напрямку є й у Honda. Японська компанія розробила змінний мотоциклетний акумулятор Mobile Power Pack e: (MPPe:), який намагається вивести на ринок Індонезії. Встановлюються блоки в спеціальну шафу - Honda Power Pack Exchanger e: (HPPEe:).
Ідею шафи японська компанія, схоже, запозичила у тайванського виробника електроскутерів Gogoro. Але на відміну від оригіналу, шафа Honda не розпізнає користувача та скутер, автоматично зчитуючи інформацію з акумулятора. Він активується членською картою.
Система змінних акумуляторів Honda існує кілька років, але так і не знайшла широкого застосування. Поки компанія запустила кілька тестових проєктів у Японії, але після створення консорціуму змінних акумуляторів з Yamaha, Suzuki та Kawasaki, схоже, намагається позиціонувати свою батарею як конкуруючий стандарт. До речі, Yamaha розробляє свої скутери під акумулятори Gogoro.
У листопаді 2022 року Honda дебютувала на європейському ринку електромотоциклів з EM1, першим електробайком, розробленим спеціально для Європи. Наразі компанія націлилася на Індонезію. Більшість домогосподарств цієї країни з населенням 275 мільйонів використовують мотоцикли. Тоді як електромобілі, як і раніше, становлять лише невеликий відсоток місцевого ринку, а Honda, як ми знаємо, не поспішає розвивати цей напрямок.
Логічно припустити, що в Індонезії свій електробайк EM1 японці запропонують як із батареєю, так і без неї, тобто за підпискою. У США електробайк Honda EM1 коштує близько 2930 доларів із батареєю і приблизно 2600 доларів без неї. Вартість оренди блоку не поточнюється.