GM запатентував систему, яка оцінює психічний стан водія

Датчики оцінюють стан кермувальника та можуть активувати допомогу водієві, беручи під контроль «одну або кілька функцій автомобіля». Якщо водій надто знервований автомобіль може бути заблоковано.

Під назвою «Оцінка психічного благополуччя пасажирів автомобіля та розгортання заходів протидії» патент фокусується на серії датчиків і модулів, які оцінюють те, що відбувається в автомобілі. Залежно від ситуації автоматика може активувати різні контрзаходи, щоб запобігти «небажаній ситуації» за кермом.

У патенті, який був поданий у листопаді 2022 року, але опублікований 16 травня, згадується, що водій та інші особи, які перебувають у транспортному засобі, підпадають під сферу дії запропонованої системи. Проте не потрібно читати між рядків, щоб зрозуміти ширшу картину, особливо якщо в описі патенту згадується телеметричний моніторинг для різкого гальмування або прискорення, руху ззаду, використання звукового сигналу і мікрофонів для прослуховування розмов у салоні.

У короткому описі GM система оцінює «психічний стан водія під час керування транспортним засобом і застосовує контрзаходи у відповідь на те, що рівень уважності водія виходить за межі бажаного діапазону». Пізніше в тексті патенту з'являються більш конкретні посилання на те, що водій і «множина пасажирів» піддаються різним негативним подразникам, які можуть викликати стрес. Саме тут і вступає в дію система, яка використовує низку датчиків для моніторингу дій транспортного засобу, а також біометричні датчики, які спостерігають за водієм.

Отже, якщо водій помітно нервує, система може вирішити, що психічний стан не найкращий для водіння, і вжити численних заходів, щоб виправити ситуацію. Починається з простого попередження, яке рекомендує «вправу», наприклад глибокий вдих. Наступний рівень рекомендує зателефонувати комусь (звичайно, використовуючи систему гучного зв’язку в автомобілі),  а третій рівень автоматично викликає кваліфікованого консультанта, який заспокоїть вас, подобається вам це чи ні.

Інший запропонований спосіб дій, який може бути досить суперечливим, передбачає активацію однієї або кількох передових систем допомоги водієві (ADAS), щоб покращити безпеку. Патент описує це як ADAS, який «сконфігурована таким чином, щоб забезпечити рівень автономного керування транспортним засобом... таким чином, що водієві транспортного засобу не потрібно брати активної участі в управлінні однією або кількома функціями водіння або іншими функціями транспортного засобу».

Як і у випадку з усіма патентами, немає гарантії, що ця ідея коли-небудь досягне виробництва. Сповіщення водіїв і телефонні дзвінки, безумовно, можливі, але більш серйозні запитання щодо примусової активації систем допомоги водієві можуть бути проблемою. У будь-якому випадку, краще зберігати спокій. Інакше автомобіль обладнаний такою системою може поставити тайм-аут, поки водій не заспокоїться.

Источник: Motor1.com
21.05.2024
#технології