Журналісти Bloomberg з'ясували, що автовиробник має намір перейти на китайські акумулятори CATL, однак закуповувати батареї будуть не безпосередньо, а через японського посередника TDK. Такий ланцюжок дасть змогу General Motors уникнути пильної уваги з боку американських законодавців і адміністрації Байдена, а також обійти можливі санкції США.
Влада США вважає акумулятори для електромобілів стратегічною технологією і виступає проти співпраці з Китаєм у цьому напрямку. Сенатори навіть пропонували внести CATL до санкційних списків, оскільки виробник батарей імовірно працює з китайськими військовими. Угода з TDK дасть змогу формально обійти обмеження: японська фірма купить ліцензію на технологію CATL, але пройде перевірки контролюючих органів.
Джерела Bloomberg кажуть, що у General Motors є й інші резони укласти угоду з TDK. Річ у тім, що умови контракту передбачають фіксовану ціну на батареї протягом усього терміну дії контракту. Такий підхід захистить автогігант від різких коливань цін на акумулятори, що заважають довгостроковому плануванню в останні роки. Також General Motors не доведеться інвестувати в батареї значні кошти на хвилі зниження попиту на електрокари та політичної невизначеності.
Дональд Трамп пообіцяв скасувати субсидії на електромобілі в разі переобрання. У таких умовах автовиробникам вигідніше купувати батареї, ніж виробляти їх. Однак адміністрація Байдена виділила мільярди доларів на підтримку виробництва акумуляторів у США, і найімовірніше Камала Гарріс продовжить політику попередника.