Ford відродить модель Fiesta на базі електромобіля Renault 5

Ford зробив один із найважливіших стратегічних кроків у своїй європейській історії, оголосивши про масштабну співпрацю з Renault Group у сфері електромобілів. Ця угода відкриває шлях до відродження Ford Fiesta у повністю електричному виконанні, причому новинка базуватиметься на тій самій платформі Ampere, що лежить в основі Renault 5 E-Tech, Renault 4, Alpine A290 та майбутнього Twingo. Перший із двох нових електромобілів Ford, створюваних у межах партнерства, повинен з'явитися у дилерських центрах Європи вже на початку 2028 року, і це стане початком масштабного переосмислення лінійки марки в регіоні.

Угода дозволяє Ford отримати доступ не лише до модульної архітектури Ampere, а й до акумуляторних технологій Renault та її електромоторів. У сегменті недорогих міських автомобілів, де зараз панують Renault, Stellantis та китайські виробники, такий доступ є фактично питанням виживання. За словами керівників Ford, саме масштаб і доступ до конкурентної електричної платформи дають змогу продовжити присутність бренду в сегменті B-класу, де без електрифікації майбутнього просто немає.

Отримані від Renault технології стануть основою для майбутньої Fiesta EV. При цьому Ford наголошує, що новинка не буде «перелицьованим» Renault 5 - американський бренд самостійно відповідатиме за дизайн, керованість, характер водіння, налаштування підвіски, гальм, керма та всіх динамічних параметрів. Президент Ford of Europe Джим Баумбік підкреслив, що автентична «фордова ДНК» стане ключем до створення моделей, які відчуватимуться саме як Ford, а не як продукт партнерства. Дизайни нових автомобілів уже представлені ключовим дилерам, і перші відгуки компанія називає «вкрай позитивними».

Платформа Ampere, на якій базується Renault 5, передбачає вибір між батареями на 40 та 52 кВт-год. Старша батарея забезпечує запас ходу до 406 км за WLTP, а також отримує мотор потужністю 148 к.с., що дозволяє розганятися до 100 км/год менш ніж за вісім секунд. Такий набір цілком може стати основою для електричної Fiesta. І, що важливо, нові Ford будуть виробляти на французькому комплексі ElectriCity, що також забезпечить помітне зниження виробничих витрат.

Завдяки співпраці з Renault Ford отримує не лише доступ до платформи, а й можливість рухатися значно швидше. Renault продемонструвала це на прикладі новітнього електричного Twingo, який був розроблений менш ніж за два роки - і саме таку ефективність американці сподіваються використати. Президент Ford Motor Company Джим Фарлі вже заявив, що партнерство є «важливим стратегічним кроком для бізнесу Ford у Європі», який дозволяє створювати «сучасні, ефективні та емоційні автомобілі з унікальною фірмовою ДНК Ford».

Окрема інтрига - можливе повернення легендарного Fiesta ST, але вже у вигляді електромобіля. Завдяки доступу до технологій Alpine, зокрема нового хетчбека A290, Ford має можливість створити гарячий електричний хетч із двигуном потужністю до 217 к.с., переднім приводом і модернізованою підвіскою з ширшою колією та переглянутою геометрією. У випадку реалізації це стане великим кроком для відродження культових «заряджених» моделей Ford у нову епоху електромобілів. Як підкреслив Джим Баумбік, компанія свідомо робить ставку на емоційні та драйверські моделі - приклади Mustang GTD і потужного Ranger Raptor лише підсилюють цей напрям.

Однак нова електрична Fiesta - це лише частина ширшої картини. Другий електромобіль, який Ford створить на базі Ampere, теж буде компактним, але не замінить поточний Puma Gen-E. Баумбік зазначив, що обидві майбутні моделі стануть доповненням, а не заміною, і можуть охопити різні сегменти доступних EV. Серед можливих варіантів - маленький електричний SUV або повернення моделі Ka у модернізованому форматі на платформі майбутнього електричного Twingo.

Натомість відродження Ford Focus на платформі Ampere малоймовірне. У C-сегменті Ford вже тісно співпрацює з Volkswagen, використовуючи платформу MEB для моделей Explorer та Capri. Саме ця співпраця визначає стратегію бренду у класі більших електрокарів, тоді як партнерство з Renault повністю зосереджене на малих міських електромобілях.

Партнерство Ford і Renault може розширитися і на сегмент легких комерційних автомобілів: сторони підписали лист про наміри щодо співпраці в цьому напрямку, використовуючи багаторічний досвід Ford у сфері LCV та європейську інженерну базу Renault.

Источник: Auto Express
11.12.2025
#ford#renault#електромобілі