Прибутковий європейський ринок військової техніки, розбурханий подіями в України, змусив американську корпорацію General Motors розширити свою комерційну присутність у Європі.
Активне оновлення європейських армій усіма видами озброєнь, починаючи від важкої бронетехніки, систем ППО до легких автомобілів і безпілотних літальних апаратів всіх типів, спонукало GM Defense відродити свою присутність у Європі. Задля цього у терміновому порядкувідкрито автосалони у Цюріху та Парижі.
На думку експертів бельгійського спеціалізованого ресурсу Army Recognition, американська компанія прагне кинути виклик домінуванню відомих гравців, таких як Mercedes-Benz та декого іншого з «європейської сімки», пропонуючи маневрові, адаптовані та електрифіковані тактичні транспортні засоби. Задля залучення європейських покупців використовуються давні канали постачання та довіра, пов’язана з брендом GM, а також гарантія легкодоступних запасних частин і конкурентоспроможних цін.
В основі європейської стратегії GM Defense лежить її бригадна машина піхоти (ISV) і легка тактична колісна машина (LTWV). Ці транспортні засоби базуються на популярних платформах вантажівок GM, Colorado та Silverado відповідно. Хоча ISV вже знаходиться на озброєнні деяких підрозділів армії США, включаючи 82-гу повітряно-десантну дивізію, LTWV позиціює себе як трохи більший і універсальніший варіант для міжнародних клієнтів.
Виступаючи напередодні оборонної виставки Eurosatory в Парижі, Бредлі Воттерс заявив, що в основі стратегії компанії лежить відновлена прихильність GM до європейського ринку, ставку зроблено на легкі версії військових машин, в т.ч. акумуляторні.
Війна в Україні показала велику потребу в маневрових та швидких машинах, у яких на певних операціях є значна перевага над важкоброньованими військовими машинами. Скажімо, ISV розроблено з мінімальною бронею, що надає пріоритет швидкому розгортанню та маневруванню в складних умовах.
Акцент на мобільності, а не на потужному захисті, відображає зміну військового мислення в бік уникнення прямого зіткнення, наскільки це можливо.
Воттерс підкреслив тактичні переваги електричних трансмісій, включаючи зменшені звукові сигнали для стелс-операцій, тобто малопомітних таємних проникнень, здатність працювати безшумно. Ці особливості в поєднанні з потенціалом використання електромобілів як мобільних джерел енергії, ймовірно, будуть привабливими пропозиціями для сил спеціальних операцій.
Ключовими ринками для своїх транспортних засобів GM Defense визначила Данію, Іспанію та Сполучене Королівство. Нинішні тендери в цих країнах надають великі можливості для просування техніки і нехтувати цим виробник не збирається.