Європа терміново потребує водіїв автобусів

Асоціація міжнародних автоперевізників IRU висловила стурбованість з приводу нестачі кадрів: проведене дослідження засвідчило, що дефіцит водіїв автобусів у Європі відносно минулого року зріс на 54%.

Прогноз до 2028 року у цьому сегменті перевезень доволі похмурий. Очікується, що за пєять років нестача водіїв збільшиться більш ніж удвічі й досягне 275 000 вакансій.

Нині у Європі є 105 000 незаповнених посад водіїв автобусів, а це 10% від загальної кількості тих, хто трудиться у пасажирському сегменті перевезень. Йде старіння кадрів. У загальній кількості працівників водіями лише 3% водіїв молодше 25 років і лише 16% - жінки.

У звіті IRU йдеться про нестачу водіїв за 2023 рік. Сьогодні понад 80% операторів ринку пасажирських перевезень стикаються з серйозними або дуже серйозними труднощами із заповненням вакансій. Проблема особливо гостра на регіональних, міжміських і туристичних маршрутах.

«Транспортним компаніям по всій Європі важко знайти водіїв. Послуги вже перериваються через відсутність водіїв. Нестача водіїв автобусів зросла на 54% з минулого року, але ще більше занепокоєння викликає низький рівень молодих людей, які вступають у професію, порівняно з високим рівнем літніх водіїв, які виходять на пенсію», - зазначив генеральний секретар IRU Умберто де Претто.

Очікується, що до 2028 року дефіцит водіїв автобусів у Європі збільшиться більш ніж удвічі.

Понад 1,2 мільйона водіїв автобусів збираються вийти на пенсію в найближчі п’ять-десять років, тоді як кількість новачків значно нижча.

Без заходів із залучення та утримання водіїв до 2028 року в Європі може залишитися понад 275 000 незаповнених вакансій водіїв автобусів.

Лише 16% водіїв автобусів є жінками, що нижче середнього показника як для транспортної галузі (22%), так і для працездатного населення (46%).

Професія також має старіння населення. Менш як 3% водіїв автобусів у Європі молодше 25 років, тоді як понад 40% старше 55 років.

«Професія водія міського автобуса дає можливість зменшити безробіття серед молоді, одночасно збільшуючи кількість основних працівників. Уряди та індустрія повинні працювати разом, щоб розрядити цю демографічну бомбу уповільненої дії», - сказав Умберто де Претто.

У багатьох європейських країнах мінімальний вік для керування пасажирськими транспортними засобами становить від 21 до 24 років. Різниця між «школою та колесом» є основною перешкодою для залучення нових водіїв. Мінімальний вік водіння слід знизити в окремих країнах без супутніх обмежень відстані, таких як обмеження в 50 км.

Стати водієм також дорого через високі витрати на ліцензію, навчання та страхування. Наприклад, у Німеччині отримання ліцензії в середньому коштує 9000 євро, що перевищує чотири мінімальні місячні зарплати.

«Отримання професії, яка є важливою послугою для мільйонів європейських громадян, має сприяти регуляторами, а не блокуватися», - сказав Умберто де Претто.

Населення Європи старіє, а резерву робочої сили може бути недостатньо для покриття дефіциту водіїв.

Країни з надлишком професійних водіїв також можуть допомогти покрити цю прогалину. Наразі лише 5% водіїв автобусів у ЄС не є громадянами ЄС.

Слід полегшити доступ кваліфікованих водіїв із третіх країн до професії в Європі.

Источник: 24tv.ua
16.10.2023
#громадський транспорт