Компанія Tesla донедавна була занадто зайнята нарощуванням обсягів виробництва електричних пікапів Cybertruck. Але наступного року вона нарешті має намір розпочати масове виробництво вантажівок Semi. У рамках дослідної експлуатації одна з машин вже намотала 400 000 км, а витрата електроенергії в 1 кВт.год на 1 км шляху виявилася нижчою за очікувану.
Оскільки основна частина електричних вантажівок Tesla Semi зараз експлуатується або самою компанією, або обмеженою кількістю клієнтів, зрозуміти всю економіку процесу досить складно, адже виробник поки що не повідомляє, скільки може коштувати версія машини із запасом ходу 800 км. По-друге, для підзарядки вантажівок потрібні потужні експрес-термінали, які також обходяться досить дорого. Проте на заході IAA Mobility представник Tesla вже виступив із доповіддю про високу ефективність перевезень із використанням електричних магістральних тягачів Semi.
По-перше, за минулі півтора року з початку їх експлуатації в реальних умовах одна з машин пройшла 400 000 км, довівши достатню надійність. Власний парк таких вантажівок Tesla в сукупності проїхав за цей час 12 млн км. Ба більше, Tesla зазначає, що середньодобовий пробіг одного тягача досягає 1700 км, і 95 % часу він перебуває в рейсі. Інакше кажучи, на зарядку і обслуговування йде не більше 5 % часу. Втім, подібні досягнення можливі лише за умови зарядки вантажівок на спеціальних потужних станціях постійного струму, які поки що не так поширені навіть у США.
У момент презентації Tesla Semi компанія розраховувала, що навантажена машина витрачатиме в середньому 1,7 кВт.год на одну милю пробігу, а фактичний показник склав 1,6 кВт.год на одну милю пробігу. Іншими словами, вантажівка витрачає 100 кВт.год на 100 км пробігу. Наскільки цей показник прийнятний для транспортних компаній, залежатиме від вартості дизельного палива та електроенергії в конкретному регіоні. Tesla пообіцяла збільшити обсяги поставок вантажівок Semi вже цього року, але масовим їхнє виробництво стане лише після введення в дію підприємства в Неваді, яке наразі будується. До 2026 року компанія має намір вивести обсяг виробництва на 50 000 вантажівок на рік.