Компанія Polestar та виробник електричних катерів Candela оголосили про початок співпраці. У рамках довгострокової угоди Polestar робитиме для човнів Candela батареї. Це партнерство вже називають один із перших прикладів прямого обміну батарейними технологіями між автомобільною та суднобудівною галузями.
Candela - стокгольмська компанія, що будує електричні катери на підводних крилах. Раніше у своїх човнах шведи використовували NMC-батареї від BMW i3. Тепер постачальником акумуляторів стане Polestar. Компанії вже підписали довгострокову угоду, і їхнє партнерство.
Акумулятори Polestar будуть ставити на Candela С-8. Катер із вуглепластиковим кузовом та вінторульовою колонкою C-Pod на одній зарядці пропливає 50 морських миль. У звичних кілометрах це понад дев'яносто. Тому на C-8 легко можна дістатися з Монако в Сен-Тропе, тоді як звичайним електричним човнам вже на півдорозі буде потрібно заряджання. Секрет ефективності - у формі кузова та підводних крил, які знижують тертя про воду на 80 відсотків.
На швидкості 20 вузлів (37 км/год) катер витрачає 0,8 кіловат-години енергії на морську милю - це еквівалент 0,1 літра палива на 100 кілометрів. Електромотор C-8 видає 45/50 кіловат (61/68 л.с.), дозволяючи за хорошої погоди розвивати 30 вузлів (55,5 км/год). Підводні крила і винторулевая колонка забирається всередину корпусу на мілководді, а при швартуванні C-Pod піднімається вище за ватерлінію. Катер також можна використовувати як глісер, але дальність ходу у такому режимі зменшиться.
Від звичайної розетки (230, 16 А) Candela С-8 заряджається 13 годин. Трифазна мережа (230 В, 32 А) скоротить час очікування до 2,5 годин. Катер вміщує 8 чоловік і доступний у двох виконаннях: з дахом та без. Початкова ціна - 290 000 євро. Якщо зробити замовлення сьогодні, то готовий катер буде до першої половини 2024 року.