Експорт російського ДП у Туреччину в лютому досяг рекордного рівня

За даними трейдерів і Refinitiv, російські постачання дизельного палива і газойлю до Туреччини досягли рекордного рівня в лютому, оскільки трейдери змінили маршрут вантажів після заборони Європейського Союзу на російські нафтопродукти.

Повне ембарго ЄС на російські нафтопродукти набуло чинності 5 лютого, спрямовуючи російські дизельні вантажі в Африку й Азію замість Європи, а також збільшуючи завантаження від судна до судна (STS).

Лютневий експорт дизельного пального і газойлю до Туреччини може досягти рекордного рівня в 1 млн тонн, згідно з даними Refinitiv shipping і підрахунками Reuters.

Раніше Туреччина отримувала дизель з російських чорноморських портів «новоросійськ», «туапсе» і «тамань», обсяги яких подвоїлися минулого місяця завдяки відвантаженням з портів «приморськ», «усть-луга» і «висоцьк». Кінцеві пункти призначення деяких вантажів залишаються невідомими.

«Схоже, що Туреччина може збільшити власний експорт дизельного пального після великого російського припливу», - сказав один з трейдерів.

Заборона ЄС супроводжується обмеженням ціни, погодженим країнами-союзниками «Великої сімки». Мета полягає в тому, щоб дозволити російському ДП продовжувати надходити до таких країн, як Китай з Індією, і уникнути раптового зростання цін, яке зашкодить споживачам у всьому світі, одночасно зменшуючи прибутки, що фінансують бюджет москви для її війни проти України.

Однак галузеві експерти побоюються, що цей крок може бути контрпродуктивним і мати глибокий вплив на європейські енергетичні ринки порівняно з аналогічною забороною на російську сиру нафту в грудні, оскільки блок імпортує майже половину свого дизпального з Росії.

Росія у лютому також почала експорт ДП до Саудівської Аравії, намагаючись протистояти ембарго ЄС, повідомили трейдери й свідчать дані Refinitiv.

Згідно з даними Refinitiv, щонайменше три вантажі зі 190 тис. тонн дизельного пального, завантаженого в російському порту «приморськ» у лютому, зараз прямують до Саудівської Аравії.

Згідно з даними, танкер Srini з 66 тис. тонн російського ДП розвантажується в саудівському порту «Джидда», а Apanemo і Zarya призначені для Рас Танура.

Зі слів трейдерів, Саудівська Аравія, яка сама експортує величезні обсяги нафтопродуктів, може реекспортувати російське дизпальне в інші країни після певної переробки.

Источник: enkorr
14.03.2023
#бензин