Герберт Дісс де факто очолював групу компаній Volkswagen з моменту закінчення дизельгейту в 2018 році, але в 2022 році топ-менеджер раптово пішов у відставку після затяжного конфлікту з профспілкою. Наразі німець не пов'язаний контрактними зобов'язаннями, а тому показовою є бесіда з Лі Біном - гендиректором китайського стартапу Nio.
Лі Бін запитав Дісса, що його найбільше вразило в китайських виробниках «розумних» електромобілів. Німецький фахівець відповів, що китайські компанії дуже динамічні, здатні швидко діяти і вчитися. Вони швидко можуть засвоїти уроки і виправити свої помилки. Я глибоко вражений тим, наскільки креативні китайські автоконцерни в питаннях дизайну, - відповів Герберт Дісс.
Після звільнення Герберта Дісса компанія Nio заявила, що Volkswagen покинув «справжній піонер чистих електромобілів». З цією точкою зору важко не погодитися, адже трансформація Volkswagen Group почалася саме за Дісса, а сьогоднішніх електромобільних новинок не було б без фундаменту 2018-2022 років. Не можна не відзначити і далекоглядність Герберта Дісса: його конфлікт із профспілками був викликаний прагненням знизити витрати та скоротити робочі місця.
Через два роки Volkswagen прийшов до того ж: штат заводів у Німеччині доведеться значно скоротити, а соціальні гарантії будуть урізані. Реструктуризація автогіганта відбудеться без Герберта Дісса, а 65-річний топ-менеджер, напевно, очолить новий проєкт, якщо, звісно, в планах немає заслуженого відпочинку.