Британці випустили дуже швидкий та дорогий електрокар. Тираж одномісного McMurtry Speirling складе 100 екземплярів, а ціна - понад мільйон доларів.
Минулого року цей автомобіль за рекордний час проїхав трасу у Гудвуді. Але товарний екземпляр зробили легшим, плюс запропонували за бажанням поставити ABS. Віддача силової установки Speirling - 1013 кінських сил. До першої «сотні» він розганяється за 1,5 секунди. Максимальна швидкість - 306 кілометрів на годину.
Машині не дозволено виїжджати на звичайні дороги. Зате вона підходить під регламент серії GT1 Sports Club, тобто може змагатись на рівних з McLaren Senna GTR, Porsche 935, Lamborghini Essenza SCV12, Ferrari FXX-K Evo та Pagani Zonda Revolucion.
За можливість відчути бічні перевантаженя у 3g і розгон до ста за півтори секунди доведеться викласти 820 тисяч фунтів стерлінгів (більше мільйона доларів) - і це без урахування податків.
В основі Speirling - вуглепластиковий монокок, в який інтегровані літій-іонні осередки Molicel. Місткість 800-вольтової батареї становить 60 кіловат-годин, причому вона легша за ту, що стояла на електрокарі раніше.
Зменшено масу вентиляторів, що «викачують» повітря з-під днища, бічних спідниць, шасі, проводки і навіть педального вузла, що регулюється. Кожне з коліс стало ширшим на 60 міліметрів, а новий вузол E-axle дозволив підняти «максималку» до 306 кілометрів на годину. Пікова віддача силової установки Speirling - 1013 кінських сил, при тому, що сама машина важить менше тонни.
Продуктивність та ефективність тут збалансовані для максимізації пробігу та мінімізації часу зарядки. Батареї вистачає на 10 кіл по Сільверстоуну в дуже пристойному темпі, після чого машині потрібна 20-хвилинна зарядка.
Тести дослідного зразка Speirling продовжаться до кінця року. 2024-го компанія почне випробування передсерійного екземпляра, а в серію електрокар запустять лише 2025 року. Тираж - лише 100 екземплярів.