Компанія DAF Trucks представляє наступну генерацію розвізних автомобілів повною масою 7,5 - 19 т під назвою XB, які прийшли на зміну машинами LF. Як і останні моделі важкого класу - XD, XF, XG і XG+, що з'явилися протягом всього 18 місяців, XB отримала передові технічні рішення, які задають нові стандарти безпеки, економічності та комфорту в своєму класі.
Для моделі підготовлено широкий асортимент версій на електротязі - XB Electric. Ці машини доступні в трьох виконання по повній масі - на 12, 16 та 19 т. Залежно від модифікації встановлюються електромотори з номінальною потужністю 120 або 190 кВт, які розвивають піковий крутний момент в 2600 і 3500 Нм відповідно.
Акумулятори застосовуються літій-залізо-фосфатні без використання кобальту - ємністю від 141 до 282 кВт.год. Запас ходу сягає 350 км.
Вперше став доступний режим комбінованої зарядки, включаючи станції з постійним струмом (650 В, 150 кВт), які наповнюють батареї від 20 до 80% ємності всього за 40 - 70 хвилин.
DAF XB також пропонується і з передовими турбодизельними агрегатами: 4,5-літровим Paccar PX-5, потужністю 170, 190 та 210 к. с. або 6,7-літровим Paccar-7 в 230, 260, 290 та 310 к.с. Вони забезпечують високий максимальний крутний момент при низьких оборотах: від 700 Нм при 1100 - 1700 об/хв до 1200 Нм при 1200 - 1500 об/хв. Двигуни також пристосовані до роботи на екологічному паливі HVO, з яким кількість викидів СО2 скорочується на 90%.
У парі з двигунами працює повністю автоматична 8-ступенева коробка передач PowerLine. Вона перемикає передачі без переривання потоку потужності (крутного моменту), що забезпечує дуже плавну роботу. Новинкою є режим полегшення маневрування: при відпусканні гальмівної педалі на малій швидкості автомобіль прискорюється. Також доступні і механічні КП: 6-ти та 9-ступеневі.
Покупцеві пропонується широкий асортимент колісних баз - від 4,2 до 6,9 м. Це дозволяє встановлювати кузовні надбудови довжиною понад 9 м. Крім того, клієнти можуть вибрати спеціальну модель для будівельного сегменту - XBC. Це шасі з максимальною повною масою - 19 т, яке має збільшений до 255 мм кліренс, сталевий бампер та сталевий захист радіатора.
DAF XB отримав істотно оновлену кабіну, яку зовні легко впізнати по решітці радіатора, вирішеної на кшталт нових старших побратимів. Кабіна доступна в трьох варіантах: денному, подовженому та спальному. Усередині чимало нового. Це і кермо, і цифровий щиток приладів з діагоналлю 12 дюймів, і крісла, що мають таку ж оббивку, як і моделі XD, XF і XG.
Автомобіль укомлектовано найновішими системами допомоги водієві ADAS. Так, система автоматичного аварійного гальмування AEBS має функцію Drive-off Assist, яка за допомогою радара та камери стежить за дорожньою обстановкою та у разі загрози зіткнення подає сигнал. З'явився режим Event Data Recorder, який автоматично включає фотокамеру при спрацюванні ABS.
Корисною у місті буде система DAF Turn Assist, яка при повороті сканує сліпі зони та при виявленні там пішоходів чи велосипедистів сигналізує водію. Не менш важливою є нова система DAF Drowsiness Detection, яка «б'є на тривогу», якщо водій починає втрачати уважність за кермом. Машина також оснащується системою автоматичного розпізнавання знаків обмеження максимальної швидкості - Speed Limited Recognition, а також системою, що слідкує за рухом заданою смугою - Lane Change Assist.
Виробництво нових розвізних автомобілів DAF XB, XBC та XB Electric розгорнеться вже у четвертому кварталі цього року.