Болід Bugatti Type 35 святкує 100-річчя

У ці дні своє 100-річчя відзначає уславлений Bugatti Type 35. Це найуспішніший гоночний автомобіль усіх часів та народів. Про знаменитий спорткар розповіли на офіційному сайті Bugatti.

Історія Bugatti Type 35 почалася в першій половині 1920-х років. У автоперегонах Гран-прі ввели нові правила - допускалися боліди масою мінімум 650 кг із двигунами об'ємом 2 літри.

Саме під нові правила і створювали болід Bugatti Type 35. Етторе Бугатті любив повторювати: «Вага - наш ворог». Саме цей принцип і ліг у основу створення авто.

Обтічний кузов зі звуженою (як у човна) задньою частиною виготовили з алюмінію. Уперше у світі встановили легкі литі диски. Маса склала 750 кг.

Bugatti Type 35 оснастили 2,0-літровою рядною вісімкою з верхнім розподільчим валом та трьома клапанами на циліндр. Вона розвивала 90 к. с. і легкому авто вистачало цього, аби розвивати 177 км/год.

Гоночний дебют Bugatti 35 відбувся на Гран-прі Ліона 3 серпня 1924 року. Перші змагання французька команда не виграла, але випробувала авто і зрозуміла, як потрібно його доопрацювати. До речі, один з учасників тих перегонів зберігся до наших днів.

Проте вже у наступному році почалася переможна хода Bugatti Type 35. Блакитні боліди тріумфували в престижних перегонах Targa Florio на Сицилії та Гран-прі Рима. Лише за перші дев'ять місяців вони виграли 412 змагань.

Утім, в Bugatti не спочивали на лаври, а продовжували працювати над авто. Уже в 1925 році з'явився спрощений 81-сильний варіант Bugatti Type 35A, який був пристосований для щоденного використання. За ним послідували Bugatti Type 37 та 39 з 1,5-літровими моторами на 60-90 сил.

Через рік з'явилися потужніші версії з механічним компресором - 2,0-літрова 130-сильна Bugatti Type 35C та 2,3-літрова 140-сильна Type 35B, яка могла розвинути 209 км/год.

Саме компресорні варіанти виявилися найуспішнішими. Bugatti Type 35 ще чотири рази поспіль виграли перегони Targa Florio та двічі тріумфували в Гран-прі Монако. До того ж, французькі боліди по кілька разів перемагали в Гран-прі Італії, Німеччини та Франції. За кермом Bugatti 35 виступали такі аси, як Таціо Нуволарі П'єр Вейрон і Луї Широн (саме на честь них названо сучасні Bugatti) та одна з перших автогонщиць Елішка Юнкова.

До речі, Bugatti Type 35 свого часу їздили і на території України. Ці боліди брали участь у вуличному Гран-прі Львова і в 1930 році саме на такому авто граф Мауріцій Станіслав Потоцький посів там друге місце.

Гоночна кар'єра Bugatti Type 35 завершилася на початку 1930-х, коли з'явився болід нового покоління Type 51. Загалом за менш ніж 10 років французький спорткар виграв 2500 різних змагань, що є абсолютним рекордом для однієї моделі.

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений BUGATTI Newsroom (@bugatti_newsroom)

Усього виготовили 330 Bugatti Type 35 та 290 Type 37. Зараз вони дуже цінуються колекціонерами і середня ціна таких болідів становить 1,7 мільйона доларів. Утім, чимало компаній виготовляють дешевші сучасні клони знаменитого авто, а самі Bugatti створили зменшений електричний клон Type 35.

Источник: Фокус
Фото: Bugatti
06.08.2024
#bugatti#автоспорт#ретро