BMW Group нещодавно об'єднала зусилля з Anglo Platinum та Sasol для запуску випробувального парку автомобілів на водневих паливних елементах у Південній Африці. Автомобіль на водневому паливі базується на популярному позашляховику X5 та називається iX5 Hydrogen. Офіційно він ще не надійшов у продаж.
«Дослідний парк iX5 Hydrogen не призначений для продажу, - йдеться у заяві BMW South Africa. - Залежно від попиту на ринку та загальної ситуації ми плануємо запропонувати клієнтам серійну модель у 2025-2030 роках. Це дрібносерійне випробування. Операція є важливим кроком на шляху досягнення цієї мети».
Як і інші моделі BMW, такі як X1e, X3e та X5e, iX5 Hydrogen є електромобілем. Однак, на відміну від літій-іонних акумуляторів, що використовуються у звичайних електромобілях, iX5 Hydrogen накопичує енергію за допомогою технології паливних елементів, в якій як паливо використовується водень.
Водневі паливні елементи забезпечують швидку зарядку і BMW стверджує, що iX5 Hydrogen можна повністю зарядити всього за 4 хвилини, а запас ходу становить до 504 кілометрів.
«В результаті реакції виробляються лише електрика, тепло та водяна пара, - заявили у BMW. - Таким чином транспортні засоби, що працюють на водні, виробляють нульові викиди».
Згідно з інформацією з офіційного сайту BMW, паливний елемент, що використовується в iX5 Hydrogen, виготовлений компанією Toyota.
«Водень є важливою частиною головоломки для досягнення мобільності з нульовим рівнем викидів, оскільки однієї технології недостатньо для досягнення кліматично нейтральної мобільності в глобальному масштабі», - сказав Олівер Зіпсе, голова правління BMW Germany.