Автовиробники масово переходять на програмні відкликання

Автовиробники стикаються з труднощами під час оновлення програмного забезпечення, що сповільнює прогрес у галузі. Про це повідомляє Financial Times.

Щороку автомобільні компанії дедалі більше покладаються на програмне забезпечення для покращення функціональності своїх моделей. Водночас вони стикаються з численними викликами, які затримують процес виправлення помилок і впровадження нових функцій.

За даними Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA), минулого року виправлення програмного забезпечення склали 15% усіх відкликань у країні, що значно більше, ніж 6% п'ять років тому. BMW, Ford і Chrysler увійшли до списку компаній із найбільшою кількістю відкликань через програмні проблеми, тоді як Tesla мала 50% відкликань із вимогою оновлення ПЗ. Це закономірно, враховуючи більшу залежність електромобілів від програмного забезпечення.

Програмне забезпечення є не лише засобом вирішення проблем, а й джерелом доходу. Багато компаній пропонують оновлення «по повітрю», що охоплюють все - від покращення енергоефективності акумуляторів до змін у безпеці. Tesla, наприклад, стала піонером у цій сфері, пропонуючи регулярні оновлення та платні підписки, такі як система «Автопілот».

«Раніше автомобіль був продуктом, який можна було виготовити, продати й забути. Сьогодні це жива платформа», - пояснює Кевін Міксер, старший аналітик компанії Gartner.

Проте традиційні автовиробники зіштовхуються з більшими викликами, ніж їхні нові конкуренти. У рейтингу цифрових показників від Gartner китайські та американські компанії, такі як Rivian, Tesla і Nio, перевершили традиційних автовиробників, які отримали середній бал лише 33 зі 100.

Програмні проблеми вже спричинили затримки у запуску нових моделей Volvo і General Motors. Навіть Volkswagen змушений був укласти угоду з Rivian на $5 млрд після розчарування у власній розробці ПЗ.

Однак майбутнє програмного забезпечення в автомобілях виглядає обнадійливим. За оцінками Accenture, до 2040-х років цифрові послуги можуть приносити автовиробникам до $3,5 трлн щорічно, що становитиме 40% їхнього загального доходу порівняно з 3% сьогодні. Це включає як модернізацію функцій автомобілів, так і інтеграцію додаткових послуг, таких як підігрів сидінь, функції самопаркування чи покупки безпосередньо з інформаційно-розважальної системи автомобіля.

Источник: УНН
Фото: Volkswagen
11.01.2025
#виробничий брак