Високотехнологічні функції стають важливим чинником продажів нових автомобілів. Однак не всі вони виявляються зручними у користуванні.
Згідно з дослідженням J. D. Power 2022 Tech Experience Index (TXI), деякі ніби-то однакові функції дуже суттєво відрізняються в залежності від автовиробника, і користуватись одними зручно, іншими - ні. Наприклад, частота проблем у нагадуванні про наявність пристебнутого пасажира на задніх сидіннях коливається від 1,2 проблем на сотню машин в лідера рейтингу до 26,2 проблем на сотню для найгірших моделей, пише J.D. Power.
Досвід використання новими технологічними девайсами дуже важливий для автовиробника, адже витративши гроші на опцію, автовласник через неї може бути не задоволений цілим автомобілем. Особливо, якщо у сусіда подібна електроніка працює нормально.
Водночас якщо власники нових авто отримують технологічні функції, які їм дійсно потрібні, і які до того ж працюють добре, тоді ці користувачі розповідають своїм друзям про вдалий досвід.
Найбільш проблеми функціями виявились сканери відбитків пальців, які вперше включені в дослідження у 2022 році. Користувачі стикаються з 54,3 проблемами на 100 автомобілів, а це просто катастрофічний показник. Ця функція навіть обігнала в антирейтингу керування жестами. Тому багато власників тепер просто не хочуть, щоб ці функції були у їх автомобілях.
Проте дослідницька організація виявила, що дилери, які демонструють, як працює технологія, особливо якщо ця технологія є новою, можуть мати великий вплив на те, наскільки клієнти задоволені технологією.
Згідно з дослідженнями J.D. Power, найкраще нові технологічні «фішки» працюють в машинах корейської Hyundai Motor Company. так, її преміальний бренд Genesis (на жаль, не продається в Україні) посіла найвище місце в рейтингу інновацій J.D. Power (у Tesla більше інновацій, але ця компанія не ділиться даними про клієнтів).
Бренди американського концерну GM також показали хороші результати в тесті - Cadillac посів друге місце в загальному рейтингу інновацій. Buick і GMC посіли третє і четверте місця (позаду Hyundai і KIA) в сегменті масового ринку.
TXI протестував 35 автомобільних технологій, які були розділені на чотири категорії: зручність; автоматизація; енергія та стійкість; а також інформаційно-розважальна система та підключення. Дослідження базувалося на відповідях 84 165 власників автомобілів 2022 року випуску після 90 днів володіння машиною.