Інститут досліджень авторинку вивчив дані про реєстрації операції з легковими автомобілями, й готовий поділитися результатами: скільки у яких областях України було куплено легкових авто з пробігом на внутрішньому ринку, здійснено перших реєстрацій вживаних імпортованих та нових автомобілів.
Внутрішній ринок
У жовтні 2025 року активність на ринку легкових авто, як на первинному, так і на вторинному, традиційно зосередилась у найбільших і найбагатших регіонах країни. Але є й кілька несподіванок, які заслуговують уваги.
Абсолютний лідер - перепродажі через застосунок Дія: понад 18 тисяч угод. Це майже чверть усього внутрішнього ринку, і підтвердження того, що онлайн?реєстрація авто вже не «фішка», а норма. У класичному регіональному заліку перше місце - за Києвом (8,5 тис.), далі - Дніпропетровська, Одеська, Київська та Львівська області.
Середній регіональний пелетон очолили Харківська, Вінницька та Хмельницька області.
Найменшу кількість перепродажів було зафіксовано у Донецькій та Херсонській областях - дається взнаки близькість до бойових дій та тимчасова окупація частини територій. Зазначимо, що у відкритих даних ГСЦ МВС відсутні дані з Луганщини та Криму.
Перші реєстрації імпортованих легковиків
У сегменті перших реєстрацій вживаних авто впевнено лідирує Львівська область - майже 3,8 тис. авто. Львівський регіон став справжнім «воротами» для імпорту, обігнавши навіть столицю (3,1 тис.).
У трійку також входить Рівненщина (1,8 тис.) - її стабільно висока позиція пояснюється близькістю до кордону, активністю ринку та сильною логістичною мережею перегонів.
Слідом ідуть Київська область, Дніпровщина, Волинь і Одещина. Цікаво, що Черкащина, Житомирщина і Хмельниччина теж тримаються на рівні, тоді як Харків хоч і не прикордонний, але демонструє відчутний попит на «свіжопригнані» машини.
Нові легковики
У категорії нових легковиків Київ буквально недосяжний - майже 40% усіх продажів у країні. Хоч тут варто нагадати, що у столиці зосереджена основна маса центральних офісів лізингових компаній та державних і приватних фірм, тому частина цих авто після реєстрації роз'їдеться у регіони, хоча й носитиме номерні таблички з індексом АА. Далі - великий відрив і вже Дніпропетровська область (7,7%) та Київщина (6,5%). У десятку ввійшли також Львів, Одеса, Харків, Вінниця і Полтава - регіони з найбільш стабільним купівельним попитом і розвиненою мережею дилерів.
Цікавий факт: хоч Рівненщина лідирує в імпорті, але в нових авто вона - майже в самому кінці (менш як 1%). Це ще раз підкреслює, що в кожному регіоні - свій автомобільний баланс між «свіжим» і «перевіреним часом».
Авторинок залишається дзеркалом економічної мапи України: де є платоспроможність і стабільність - там більше нових авто. Де сильна логістика і доступ до кордону - там імпорт. А де люди звикли діяти швидко - там і Дія рулить.
Водночас ця мозаїка - жива. Попит змінюється, звички споживачів - теж. Але головне залишається незмінним: українці, попри всі виклики, продовжують купувати автомобілі, шукати вигідні варіанти і підлаштовуватись до нових правил гри.
Наступний місяць покаже, наскільки близькість податкових змін вплине на темпи імпорту - і хто на цій хвилі опиниться попереду.